لابی صهیو نیستی چیست؟

لابی صهیونیستی یک شبکه گسترده‌ای است که بیش از 55 هزار نفر در مناطق مختلف آمرِیکا عضو دارد و هر کدام از آن‌ها سالانه مبالغی به حساب لابی صهیونیستی در بانک‌های آمریکا واریز می‌کنند. این گروه متنفذ تاثیر خاصی بر مجاری‌ امور در آمریکا به خصوص در سال‌های اخیر داشته‌‌ است.
ماموریت این گروه در سه بخش عمده خلاصه می‌شود:
1ـ سازمان‌دهی سیاسی فعالان آمریکایی که از دانشگاه‌ها و مدارس و خوابگاه‌های دانشجویی و مراکز آموزشی شروع می‌شود.
2ـ ارائه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی همزمان با وقوع هر حادثه
3ـ تشکیل شبکه گسترده‌ای از فعالانی که در برقراری روابط و گفت‌وگو با دیگران و اقناع آن‌ها مهارت لازم را داشته باشند.
گفتنی است که این گروه به عنوان یک گروه خارجی در آمریکا به ثبت نرسیده است، بلکه به عنوان یک سازمان آمریکایی‌ که بر اساس قانون آمریکا و ضوابط سیاسی شکل گرفته به ثبت رسیده است ؛ حتی اگر هم نام آن کمیته روابط آمریکا و "اسرائیل" باشد. بر این اساس این کمیته به نامزدهای کنگره کمک مالی نمی‌کند، بلکه نمایندگان کنگره را به این امر وادار و اعضای کنگره را به فعالیت و کمک داوطلبانه در تبلیغات انتخاباتی نمایندگان تشویق می‌کند.
این چنین لابی صهیونیستی روابط مستحکمی را برقرار می‌کند. به عنوان مثال در سال‌های 1994 و 1996 تعدادی از اعضای‌ ایپاک با حدود 6000 نامزد انتخابات کنگره دیدار کردند.
ایپاک بیش از 1500 کارمند حقوق بگیر دارد و دارای هشت مرکز و شاخه در مناطق مختلف ایالات متحده آمریکاست. این لابی‌ صهیونیستی علاوه بر فعالیت‌های‌ فوق دیدارهای مکرر اعضای کنگره آمریکا به "اسرائیل" را سازماندهی‌ می‌کند و با بخش‌های مختلف حکومت نیز ارتباط تنگاتنگی دارد.

نظرات 1 + ارسال نظر
علی یکشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 06:10 ب.ظ

ريدم به محمد و علی و همه مسلمونها

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد